▲ Наверх
Время на сайте
Текущее время на сайте

Текущая дата на сайте
На сайте...
Всего на сайте: 15
Гостей: 13
Пользователи: 
- отсутствуют
Роботы: 
Google
Голосование

Ваш любимый шутер от Valve?

Half-Life (все части)
CS 1.6
CS:S v.34
CS:S v2230303
CS:GO

 
 

Revemu for cs-go 1.35.7.3

Wiseon3
7 апреля 2017 23:16
   Сообщение #1

Новобранец
  • 15
Награды:

Репутация: 0
Группа: Пользователи
Сообщений: 10
Регистрация: 7.04.2017

Предупреждения:
I can not connect using non-steam to my server after installing revemu on a linux cs-go server. Details as follows:
- running on CentOS Linux 6.9
- installed latest cs go server available (v1.35.7.3) using steamcmd
- installed latest MetaMod:Source v1.11 & SourceMod v1.8
- set token and sv_lan 0 in /csgo/cfg/server.cfg
- set sv_lan 1 in /csgo/cfg/sourcemod/sourcemod.cfg
- renamed /bin/steamclient.so to /bin/steamclient_valve.so
- copied rev.ini to root directory

- copied steamclient.so to /bin/steamclient.so
- allowed UDP connections to 22015 and 27015 among others (I tried with firewall disabled completely but still didn't work)

I tried setting EnableNSNetSvc = TCP, but I still can't connect.
Server rev-client.log


Client rev-client_730.log


If I used wireshark on the client I can only see packet from local:27005 to server:27015 with "qconnect0x 0F5CF73D" and response packet server:27015 to local:27005 "connect0x0F5CF73D..5" and no other packet.

When I try to connect to a different server after these 2 packets (but with "qconnect0x00000000") I also see a packet from local:60693 to server:22015 with "NSNETSRVLOBBYSTATUS".

Why are there no other packets sent when connecting to my server. The client doesn't say anything except "Server using 'public' lobbies, requiring pw no, lobby id ffffffffffffffff" and then "Failed to join game". Connection using steam client works.
bir3yk
7 апреля 2017 23:51
   Сообщение #2

Легенда
  • 150
Награды:
 
Репутация: 201
Группа: Администраторы
Сообщений: 4091
Регистрация: 7.11.2012

Предупреждения:
Wiseon3,
if use token not use set sv_lan 1 in /csgo/cfg/sourcemod/sourcemod.cfg

run server command line use +ip 0.0.0.0 ?
Wiseon3
8 апреля 2017 00:02
   Сообщение #3

Новобранец
  • 15
Награды:

Репутация: 0
Группа: Пользователи
Сообщений: 10
Регистрация: 7.04.2017

Предупреждения:
I removed the sv_lan 1 from /csgo/cfg/sourcemod/sourcemod.cfg, but still can't connect with non-steam.
The command used to start the server is
./srcds_linux -game csgo -console -timeout 5 -usercon -secure -ip PUBLIC_IP +net_public_adr PUBLIC_IP -port 27015 -tickrate 64 +fps_max 0 +game_type 0 +game_mode 0 +sv_pure 0 -maxplayers_override 18 +mapgroup mg_active +map de_dust2 +exec server.cfg

lsof -Pni udp:22015 gives me
srcds_lin UDP PUBLIC_IP:22015
bir3yk
8 апреля 2017 00:13
   Сообщение #4

Легенда
  • 150
Награды:
 
Репутация: 201
Группа: Администраторы
Сообщений: 4091
Регистрация: 7.11.2012

Предупреждения:
try -ip 0.0.0.0
Wiseon3
8 апреля 2017 00:23
   Сообщение #5

Новобранец
  • 15
Награды:

Репутация: 0
Группа: Пользователи
Сообщений: 10
Регистрация: 7.04.2017

Предупреждения:
I tried with -ip 0.0.0.0 and -ip 0.0.0.0 +net_public_adr 0.0.0.0 but then the server started on my default ip address (i have multiple ips on the same interface) and still couldn't connect even on that ip.
bir3yk
8 апреля 2017 00:35
   Сообщение #6

Легенда
  • 150
Награды:
 
Репутация: 201
Группа: Администраторы
Сообщений: 4091
Регистрация: 7.11.2012

Предупреждения:
Wiseon3,
If several ip then there may be problems, it does not correctly redirect the packets. Where did the packet come from there to the server and must return the response. You can try setting up the route. use -ip PUBLIC_IP
Wiseon3
8 апреля 2017 00:40
   Сообщение #7

Новобранец
  • 15
Награды:

Репутация: 0
Группа: Пользователи
Сообщений: 10
Регистрация: 7.04.2017

Предупреждения:
I started the server using the main server ip, but didn't work.
From what I can see (using wireshark/tcpdump) client sends connect packet to server, server responds with connect packet to client, but then the client doesn't send a packet with NS NET SRV LOBBY STATUS.
bir3yk
8 апреля 2017 00:56
   Сообщение #8

Легенда
  • 150
Награды:
 
Репутация: 201
Группа: Администраторы
Сообщений: 4091
Регистрация: 7.11.2012

Предупреждения:
Wiseon3,
The response must go to the port through which the client connects
Wiseon3
8 апреля 2017 12:39
   Сообщение #9

Новобранец
  • 15
Награды:

Репутация: 0
Группа: Пользователи
Сообщений: 10
Регистрация: 7.04.2017

Предупреждения:
I did a new trace from the client while connecting to my server ip which is 5.x.x.x:27015.
This is the communication i noticed:
connect packet from client:27005 to 5.x.y.z:27015
connect retry packet from 5.x.y.z:27015 to client:27005
ns net srv lobby status packet from client:50523 to 133.x.y.z:11595

So there are 2 problems:
- why is the first number of my server public ip changed from 5 to 133?
- why is it sending the ns net srv lobby status packet to port 11595 and not 22015?
Wiseon3
8 апреля 2017 18:04
   Сообщение #10

Новобранец
  • 15
Награды:

Репутация: 0
Группа: Пользователи
Сообщений: 10
Регистрация: 7.04.2017

Предупреждения:
bir3yk, do you want to PM you the server ip address so you can look at the trace of the client when it connects? Maybe there is an issue in the steamclient.dll that misinterprets some ip ranges.
bir3yk
8 апреля 2017 18:24
   Сообщение #11

Легенда
  • 150
Награды:
 
Репутация: 201
Группа: Администраторы
Сообщений: 4091
Регистрация: 7.11.2012

Предупреждения:
Wiseon3,
Good let's see, send.
Wiseon3
9 апреля 2017 00:09
   Сообщение #12

Новобранец
  • 15
Награды:

Репутация: 0
Группа: Пользователи
Сообщений: 10
Регистрация: 7.04.2017

Предупреждения:
bir3yk, I sent you the server ip in a PM. Did you have time to check?
bir3yk
9 апреля 2017 00:38
   Сообщение #13

Легенда
  • 150
Награды:
 
Репутация: 201
Группа: Администраторы
Сообщений: 4091
Регистрация: 7.11.2012

Предупреждения:
Wiseon3,
I can not verify anything, the server should respond with the same ip to which it received the request. Try to connect to the server via serverbrowser.
Wiseon3
9 апреля 2017 10:08
   Сообщение #14

Новобранец
  • 15
Награды:

Репутация: 0
Группа: Пользователи
Сообщений: 10
Регистрация: 7.04.2017

Предупреждения:
bir3yk, the server is responding from the same ip. In the data of the packet from the server there's only "connect retry", there's no ip information. Why is the steamclient.dll after receiving this packet from the correct ip trying to connect to a different ip?
Wiseon3
10 апреля 2017 19:52
   Сообщение #15

Новобранец
  • 15
Награды:

Репутация: 0
Группа: Пользователи
Сообщений: 10
Регистрация: 7.04.2017

Предупреждения:
bir3yk, can you share the source code so I can debug this error myself?
bir3yk
10 апреля 2017 20:44
   Сообщение #16

Легенда
  • 150
Награды:
 
Репутация: 201
Группа: Администраторы
Сообщений: 4091
Регистрация: 7.11.2012

Предупреждения:
Wiseon3,
I can not. The source code is private.
Wiseon3
10 апреля 2017 21:04
   Сообщение #17

Новобранец
  • 15
Награды:

Репутация: 0
Группа: Пользователи
Сообщений: 10
Регистрация: 7.04.2017

Предупреждения:
bir3yk, can you then please check why it connects to wrong ip when the server responds with correct ip? You have the server ip in a PM.
bir3yk
11 апреля 2017 00:29
   Сообщение #18

Легенда
  • 150
Награды:
 
Репутация: 201
Группа: Администраторы
Сообщений: 4091
Регистрация: 7.11.2012

Предупреждения:
Wiseon3,
To your server is not connected, what's the reason I do not know. Try to create a server on your home computer and check how it works.
1чел. читают эту тему (гостей: 1)
Пользователей: 0

  Сейчас: 21 сентября 2018 20:32